Klantverhaal | Allekabels

12 juli 2023

‘Ik ben sinds 2017 werkzaam bij Allekabels als manager van de afdeling content, marketplaces en klantenservice’, opent Ivo Ebben. 


Allekabels is in 2005 opgericht vanuit een slaapkamer en kwam voort uit het testen van eigen ontwikkelde software voor een webshop. Dat liep meteen storm. We gingen al snel van een start-up naar een scale-up en verkopen nu naast ons eigen merk Allteq ook merken als Nedis, Goobay, Delock en ga zo maar door. 


‘Om onze kwaliteit van klantenservice te kunnen waarborgen zijn wij gaan outsourcen. Zo kunnen wij echt altijd onze klanten te woord staan en helpen met vragen over bestellingen, producten of andere zaken betreffende Allekabels.nl. Hiermee verlagen en flexibiliseren wij tevens operationele kosten’, vervolgt Ivo. 


‘Al een tijdje waren wij op zoek naar een externe partij om onze klantenservice te voorzien van meer medewerkers. We kwamen in gesprek met Tolzo en het was al snel duidelijk dat dit een perfecte match was. Zo zijn wij uitgekomen in Suriname.’


‘Wij zijn in februari 2022 gestart met een pilot van 3 maanden met een capaciteit van 80 uren per week. Het onboarden van nieuwe werknemers duurt standaard 2 weken en na 8 dagen draaien zij al mee in de lijn. Qua productie-performance lopen zij al snel gelijk met ons team in Nederland. Inmiddels zijn wij opgeschaald naar circa 600 uren per week. Hiermee besteden wij voornamelijk de klantenservice-afdeling uit maar ook een deel contentmanagement van onze websites.’ 


‘In juni 2022 hebben Brian, de trainer van klantenservice, en ik ons eerste bezoek gebracht aan Suriname. Tijdens deze zakenreis hebben wij kennis mogen maken met het prachtige Suriname en natuurlijk met Tolzo. Het is de bedoeling om jaarlijks 2 à 3 keer naar Suriname af te reizen voor trainingsdoeleinden, bijpraten en om te socializen met het team’, aldus Ivo.

door Tol Vermeulen 18 november 2025
Ontdek hoe veilig klantenservice outsourcing is onder AVG/GDPR. Leer welke risico's bestaan, welke maatregelen essentieel zijn en hoe je compliance controleert.
door Tol Vermeulen 11 november 2025
Behoud kwaliteit bij uitbestede klantenservice met de juiste partnerselectie, heldere SLA's en effectieve KPI-monitoring. Ontdek 5 cruciale stappen.
door Tol Vermeulen 2 november 2025
Ontdek de 5 belangrijkste nadelen van klantenservice outsourcing: communicatieproblemen, kwaliteitsverlies, verborgen kosten en beveiligingsrisico's.
door Tol Vermeulen 30 oktober 2025
Ontdek waarom scale-ups investeren in professionele klantenservice voor duurzame groei. Voorkom klantverloop en verhoog customer lifetime value met schaalbare oplossingen.
door Tol Vermeulen 29 oktober 2025
Ontdek hoe cloud-based klantenservice kosten verlaagt met 30-50%, schaalbaarheid biedt en beveiliging verbetert. Lees over digitale transformatie voordelen.
door Tol Vermeulen 23 oktober 2025
Ontdek welke technische infrastructuur, software en hardware je nodig hebt voor professionele klantenservice. Van CRM-systemen tot veiligheid en schaalbaarheid.
door Tol Vermeulen 14 oktober 2025
Leer klantenservice integreren met marketing automation voor betere klantbeleving. Ontdek tools, workflows en praktische tips voor succesvolle implementatie.
door Tol Vermeulen 9 oktober 2025
Leer hoe klantenservice je bedrijfsresultaat beïnvloedt via omzetgroei, klantenbinding en kostenreductie. Ontdek meetbare KPI's en ROI-strategieën.
door Tol Vermeulen 7 oktober 2025
Ontdek hoe je klantenservice omzet naar een krachtig verkoopinstrument. Leer effectieve technieken, training en metrics voor natuurlijke verkoop tijdens service.
door Tol Vermeulen 2 oktober 2025
Verloren klanten kosten Nederlandse bedrijven €5.000-€50.000 per klant. Bereken de echte impact op je omzet en leer effectieve strategieën om klantverloop te voorkomen.